Home Forums Vragen hulp bij invoeren patiëntenregisters

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Nadeche
    Sleutelbeheerder

Dag allemaal,

De afgelopen jaren zijn er – dankzij jullie hulp – al vele patiëntenregisters van het Amsterdamse Binnengasthuis en Buitengasthuis ingevoerd. Voor mijn promotietraject ga ik echter onderzoek doen naar verschillende ziekenhuizen in Nederland. Inmiddels zijn de registers van ‘het Gasthuis’ in Middelburg al bijna helemaal gedigitaliseerd, maar ik zou graag jullie hulp gebruik bij het invoeren van de patiënten uit het Algemeen Provinciaal, Stads- en Academisch Ziekenhuis in Groningen! Hierbij maken we weer gebruik van een steekproef (iedere 10 jaar), waarbij we de registers van 1856, 1866, 1876, 1886 en 1896 invoeren.

Lijkt het je leuk en interessant om te helpen? Dan vind je hier een overzicht van alle in te voeren delen van de patiëntenregisters. Vul in dit bestand bij een van de templates je naam in als je ermee aan de slag wilt gaan! Er is ook een korte handleiding / invoerinstructie. Lees deze vooral eens door voordat je van start gaat.

Via de volgende links zijn ook de scans van de registers én de templates te vinden:

1856

1866

1876

1886

1896

Ik hoor het graag als er vragen/opmerkingen/onduidelijkheden zijn, of als het niet lukt om de bestanden via de link te openen en bewerken! (nadeche.diepgrond@ru.nl)

Groetjes,

Nadeche

JenHa
    Deelnemer

Hoi Nadeche, ik wil best helpen met het invoeren als ik klaar ben met Amsterdamse doodsoorzaken 1946 voor Owen.

Als hij genoeg invoerders heeft, doe ik graag wat anders. 😉

LoesE
    Deelnemer

Hoi Nadeche! Voor mij geldt het zelfde. Ik zie net ook een mail van Tim langskomen over het nieuwe platform maar ook met een hulpvraag voor het digitaliseren van oude medische gegevens. Weet niet wat het meest ‘urgent’ is?

Janske
    Deelnemer

Hoi Nadeche.

Als ik kan helpen dan doe ik dat graag.

Maar kan ik het ook afwisselen met de Amsterdamse doodsoorzaken?

Nadeche
    Sleutelbeheerder

Dag allemaal,

Wat fijn dat jullie eventueel willen helpen!

Het is zeker mogelijk om dit bijvoorbeeld af te wisselen met het invoeren van de doodsoorzaken. We zijn hoe dan ook blij met jullie hulp, of dat nu bij de patiëntenregisters en/of doodsoorzaken is! Er is geen urgentie of haast bij 🙂

Als er nog vragen zijn, of het lukt bijvoorbeeld niet met de weblinks naar de templates/scans dan hoor ik het graag.

Groetjes
    Nadeche

inge
    Deelnemer

Ik kon het niet laten al te kijken, ben ook onder de rook van Haarlem geboren, dus ik ben maar meteen begonnen…..het werkt heel anders en toch ook weer hetzelfde.

Ik wissel nu gewoon tussen jullie, ook leuk!

groetjes

Nadeche
    Sleutelbeheerder

Voor wat hulp bij het invoeren en ontcijferen heb ik een aantal ‘hulpbestanden’ gemaakt:

artsen

plaatsnamen (geboorte- en woonplaatsen)

straatnamen

Aanvullen mag uiteraard!

LoesE
    Deelnemer

Hoi Nadeche,

Ik ben even aan het ‘proefdraaien’ met Zwolle type I en heb ook naar de hulpbestanden gekeken. Bedoel je met “Aanvullen mag uiteraard” dat we dit zelf kunnen doen? En hebben de straatnamen en artsen betrekking op Haarlem of Zwolle (ik vermoed de laatste)?

Nadeche
    Sleutelbeheerder

Ha Loes,

De hulpbestanden die ik hier op het forum heb geplaatst zijn voor de patiëntenregisters van Groningen!

Voor Zwolle en Haarlem zijn er volgens mij op dit moment nog geen hulpbestanden, maar als die er komen dan worden ze geplaatst op https://www.doodsoorzaken.nl/hulpbestanden/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.