• Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar door JenHa.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #5014
    JenHa
    Deelnemer

    Bij het invoeren van patientengegevens uit 1918 kom ik de directeur tegen van een bronwaterfabriek “De Otter”.Ik heb het gegoogled, maar kan zo snel niets vinden hierover. Apart wel, een fabriek om bronwater te maken. Of werd het alleen gebotteld? Weet iemand hier meer over te vinden?

    #5015
    willvlas
    Moderator

    Bronwater komt uit natuurlijke bronnen en kan overal gebotteld worden (mineraalwater wordt aan de bron gebotteld). In dit geval bij de bronwaterfabriek Huis “de Otter”.

    Het water kwam uit Vichy in Frankrijk. De kwaliteit werd gewaarborgd door de apotheker V. van Itallie.

    #5016
    Tim Riswick
    Sleutelbeheerder

    Interessant, vooral omdat er tegen die tijd toch ook al veel leidingwater gewoon beschikbaar was. Ben benieuwd hoeveel ze produceerden/verkochten en of we daar nog iets van terug zouden kunnen vinden.

    #5017
    willvlas
    Moderator

    Cijfers zijn niet direct te vinden (als ze er al zijn).

    Peter Zwaal schrijft:

    Een wijdverbreide misvatting is dat de consumptie van gebottelde bron- en mineraalwaters in Nederland pas sinds de jaren zeventig van de twintigste eeuw wat voorstelt.

    Lees verder:

    https://peterzwaal.nl/windsheimer-over-een-kunstmatig-mineraalwater-dat-victoria-naar-de-kroon-stak-1915-1920/

    #5018
    JenHa
    Deelnemer

    Ha, dank je wel weer, Will ! En Peter Zwaal!

    Best interessant , ik wist hier helemaal niets van, dus extra leuk om dit te lezen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.